La ment reté el 10% del que es llegeix, el 20% del que s’escolta, i el 30% del que es veu en imatges. Per tant, la televisió ofereix el 50% de les percepcions.
Tot això, fa que s’hagi d’adoptar una actitud crítica davant de la televisió, pel caràcter subjectiu dels seus continguts, i per la gran influència d’estos en la formació de la personalitat i l’identitat de la persona.
La televisió és una realitat que no desapareixerà. El que ha de fer-se és aprendre a utilitzar-la, per mitjà d’una encertada selecció de programes, de manera que es faciliti el diàleg i l’intercanvi d’idees entre la família, assumint així una actitud activa i crítica.
En definitiva, el que pares i educadors hem de tindre clar, és que l’efecte que puga tindre sobre els menors depèn de l’ús que se’n faci quant a la selecció de continguts i el temps que se li dedica, ja que aquest temps és el que se li resta a activitats importants, com la lectura, el treball escolar, el joc, la interacció amb la família i el desenvolupament social.
ELS NOSTRES CONSELLS SÓN:
- Hem d'ensenyar als nostres fills a consumir racionalment, evitant el sobre consum.
- Per a un ús correcte de la televisió, cal tenir present que només s'ha de tenir encesa quan s'està veient un programa.
- Evitar que els xiquets vegin sols la televisió.
- Posar límits a la quantitat de temps i apagar la TV durant hores de menjar, temps d’estudi, de joc…
- Estimular el xiquet cap a altres activitats alternatives. Hi ha altres formes d’ocupar el temps. Buscar alternatives d’oci diferents de la televisió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario