NOSALTRES SOM...

TARRAGONA
VICKI GARCÉS LLEIXÀ, ELIANE JARDIM ÁLVAREZ, NOELIA LLEONART, CRISTINA GÓMEZ, NÚRIA GARCIA BEL. ESTUDIANTS DEL GRAU D'EDUCACIÓ INFANTIL DE LA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI DE TARRAGONA.

martes, 19 de octubre de 2010

UNA DE CONTES...

Quan en l’Enric era petit li agradava molt jugar al carrer amb els seus amics. Cada tarda desprès de l’escola quedava amb els seus amics al mateix lloc i marxava corren a casa, deixava la motxilla i agafava el berenar que la seva mare li havia preparat.

Quan tots els amics havien arribat a la plaça berenaven asseguts als bancs i mentrestant decidien on anar. Encara que tots els dies acabaven al mateix lloc.

Sempre anaven a un solar molt ampli on moltes vegades jugaven a futbol. També hi havia un cotxe abandonat on s’imaginaven que eren soldats.
Aquest ha sigut un dels millors records de la infantesa de l’Enric.

Més endavant va ser pare i quan el seu fill va fer els 8 anys, va recordar aquells moments. I  es va adonar de com han canviat les coses. Ja que el seu fill va canviar: el sortir a jugar al carrer amb els amics, per jugar sol davant de la pantalla.  
  
Tot i que no tan sols hi ha VIDEOJOCS violents l’Enric no sap ben bé que fer...

QUE LI ACONSELLARIES A L'ENRIC?

SÓN UNA BONA EINA D'ENTRETENIMENT?


1 comentario:

  1. Jo soc analista de videojocs i treballo a una revista online de forma professional.

    Per mi el videojoc és una forma no només d'oci sino tambe daprenentatge o art. En primer lloc els videojocs no només intenten que la persona estigui davant d'una pantalla sino que han de pensar, crear i actuar per fer que allò es mogui. Crec que treballa una serie d'aptituds que son interessants.
    A nivell de xiquets també hi ha moltissims productes que fan que aquests puguin jugar sense presència d'items violents que en altres àmbits no podem controlar.
    Jocs com el Rock Band podrien contribuir a treballar el ritme i la música d'una forma diferent a més d'introduir la variable cultural i històrica ja que tots els grups que hi surten son reals i es treballa amb dates i fets reals.
    Es només un exemple pero crec que es podrien introduir en molts àmbits mes. La història, la estratègia... encara recordo com a primer d'eso el professor ens va explicar Grecs i Romans a través d'un joc de gestió i creació d'una ciutat romana.

    Crec que un videojoc pot aportar molt a la nostra vida si el sabem gestionar bé. Com en tot , s'ha de tenir mesura i, sobretot amb els nens, cal intentar que crear uns hàbits - com en totes les facetes -.

    Espero que et serveixi núria.

    nando

    ResponderEliminar